برگزاری رویداد علم و فناوری و خلاقیت ( بایوتلنت) با همکاری مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و شتابدهنده بومیکس

برگزاری رویداد علم و فناوری و خلاقیت ( بایوتلنت) با همکاری مرکز نوآوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی و شتابدهنده بومیکس

روز چهارشنبه مورخ 5 اردیبهشت ماه ، رویداد علم و فناوری و خلاقیت Stem Cell Bio Talent با همکاری مرکز نوآوری سلول های بنیادی، شتابدهنده بومیکس و اتحاد زیست شناسان در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار گردید.

این رویداد علم و فناوری و خلاقیت تحت عنوان (Stem Cell Bio Talent)  یک مسابقه علمی در زمینه فناوری های نوین و علوم زیستی است که در صدد است فرصتی را فراهم آورد تا صاحبان ایده های نو ، دستاوردهای پژوهشی و فناورانه خود را مطرح کنند و ضمن توانمندسازس جوانان خلاق و کارآفرین، به تامین مالی و اتصال سرمایه گذاران و سرمایه پذیان کمک کند.

در آغاز مراسم رئیس رویداد دکتر امیرعلی حمیدیه (استاد دانشگاه  و رئیس مرکز نوآوری سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی دانشگاه علوم پزشکی تهران) در خصوص نقش والای نخبگان کشور در پیشرفت جامعه توضیح میدهد و میگوید: حضور جوانان و نخبگان در کشور نقش والایی در پیشرفت جامعه به لحاظ علمی، اقتصادی و اجتماعی دارد. سلامت و امنیت دو بال مهم جامعه هستند و در عصر حاضر موضوع سلامت در موقعیتی انقلابی قرار دارد. چرا که با پیدایش علوم نوین پزشکی از جمله علم درمان انواع بیماری ها با سلول های بنیادی تحولی بزرگ در سطح بین المللی در حال وقوع است که به هیچ وجه نمیتوان تاثیر آن و همینطور سرعت پیشرفت این شاخه از علوم پزشکی را در درمان نادیده گرفت.

ایشان درپایان سخنرانی خود ضمن تشویق دانش جویان، صاحبان ایده و پژوهشگران، از سرمایه گذاران و علاقه مندان به حمایت از صاحبان ایده های فناورانه نیز تقدیر و تشکر نمودند.

در بخش میانی رویداد از میان 300 طرح ارسالی 11 طرح برگزیده (10 طرح + 1 طرح دانش آموزی) که در داوری اولیه انتخاب شده بودند در حضور داوران رویداد (آقایان دکتر حمیدیه، دکتر وثوق، دکتر حسینی نصب و خانم دکتر حیدری نصب) به ارائه طرح خود پرداختند و داوران پس از هر ارائه با عنوان نمودن پرسش هایی به هر یک از ارائه دهندگان امتیاز دادند.

در حین ارائه شرکت کنندگان، سرمایه گذاران و تیم های شتابدهی حاضر علاقه مندی خود را به حمایت از طرح ها، با ارائه کارت های نقره ای و طلایی اعلام نمودند.

در انتها 3 طرح برتر بعنوان منتخبین مسابقه اعلام شدند و جوایزی در راستای تحقق طرح برتر به اعضای تیم اهدا شد.

 

مدیر سیستم
تهیه کننده:

مدیر سیستم

تصاویر